Καλωσορίσατε στην Kritiki GR! Ακόμα δεν έχετε αποφασίσει τι να δείτε στον κινηματογράφο ή το σαββατοκύριακο στην τηλεόραση; Εδώ θα βρείτε τα πάντα για τις ταινίες που ψάχνετε.






Fallen angels (Έκπτωτοι άγγελοι-1995)

(Από τον Πάνο Λιάκο) 

Το κινηματογραφικό σύμπαν του Γουόνγκ Καρ Γουάι με ενθουσίασε από την πρώτη κιόλας στιγμή που ήρθα σε επαφή μαζί του. Παρακολουθώντας κανείς έστω και αποσπασματικά το έργο του δεν αργεί να συνειδητοποιήσει ότι ο Κινέζος σκηνοθέτης επηρεάζεται ταυτόχρονα από διάφορα κινηματογραφικά ήδη και σε κάθε του ταινία μας συστήνει μια σειρά από ετερόκλητους χαρακτήρες που είναι δύσκολο να βγάλει κανείς από το μυαλό του. 

Οι ''Έκπτωτοι άγγελοι'' αποτελούν την πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία του, γυρισμένη το 1995. Έχουν ήδη προηγηθεί οι μεγάλες καλλιτεχνικές επιτυχίες του σκηνοθέτη ''Οι άγριες μέρες μας'' και ''Chungking Express''. Μάλιστα, η ταινία που εξετάζουμε τώρα, θα μπορούσε να θεωρηθεί συνέχεια του ''Chungking express'' (1994) μιας και διαθέτει παρόμοια θεματολογία, στυλ κινηματογράφησης και χαρακτήρες. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης έχει δηλώσει ότι το ''Fallen angels'' προέκυψε από μια ιστορία που έτυχε να περισσέψει από το ''Chungking express''. Στους ανθρώπους του συνεργείου είπε ότι δεν επρόκειτο για τη συνέχεια της επιτυχημένης ταινίας του 1994 αλλά ένα ταίρι του, η άλλα πλευρά του ίδιου νομίσματος.

Όπως και στις περισσότερες ταινίες του, έτσι κι εδώ ο Καρ Γουάι προσπαθεί να αναπτύξει δύο ιστορίες μέσα σε μιάμιση ώρα ταινίας. Ο σκηνοθέτης θα μας αφηγηθεί την ιστορία ενός εκτελεστή που αποφασίζει να αποσυρθεί από το επάγγελμα ραγίζοντας την καρδιά της συνεργάτιδας του αλλά και ενός αλλόκοτου άλαλου που ερωτεύεται μια χωρισμένη κοπέλα. Οι παραπάνω ιστορίες θα φάνταζαν το λιγότερο βαρετές και άνευρες αν δεν τις σκηνοθετούσε με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο ο Γουόνγκ Καρ Γουάι και εάν δεν υπήρχαν τα ενδιαφέροντα voice over των πρωταγωνιστών. Στην ουσία ο Κινέζος μαέστρος μας παραδίδει άλλη μια άσκηση νουάρ ύφους ενώ δεν λείπουν οι στιγμές που αντιλαμβανόμαστε την μοναδική αίσθηση του χιούμορ του αλλά και την ανατρεπτική όσο και φιλοσοφική του διάθεση. Τη διάθεσή του για ανατροπή, ο Καρ Γουάι τη δείχνει και μέσα από τις βίαιες σεκάνς της ταινίας όπου παρά το slow motion που επιλέγει ο θεατής δεν ενοχλείται ούτε στιγμή, όπως θα δυσανασχετούσε σε αντίστοιχες αμερικάνικες ταινίες. Κι αυτό γιατί ο Καρ Γουάι φαίνεται να γνωρίζει το πώς να παρασύρει το θεατή στο δικό του ιδιότυπο κινηματογραφικό ταξίδι.

 Ήδη από τις πρώτες του ταινίες έχει γίνει κατανοητό ότι πρόκειται για έναν σκηνοθέτη που ενδιαφέρεται ιδιαιτέρως για τη δημιουργία μιας ρετρό ατμόσφαιρας, την ανάπτυξη ιδιαίτερων, σχεδόν μοναχικών χαρακτήρων αλλά και την ύπαρξη ενός ιδιάζοντος συναισθηματισμού και τρόπου προσέγγισης της γυναικείας ψυχοσύνθεσης (όλα αυτά τα συναντάμε και στους ''Έκπτωτους αγγέλους''). Τα βιώματα, ένα βλέμμα, ακόμα και ένα τραγούδι χωρισμού (στη συγκεκριμένη περίπτωση το ''Forget him'' που υπάρχει στο soundtrack της ταινίας από τη Shirley Kwan) μπορεί να γίνουν η αιτία για να ανατραπούν τα πάντα στον ευαίσθητο εσωτερικό κόσμο των περιθωριακών χαρακτήρων της ταινίας. Έχοντας στο πλευρό του άξιους ηθοποιούς (Λέον Λάι, Μισέλ Ρέις, Κάρεν Μοκ, Τσάρλι Γιανγκ)  που καλούνται να ερμηνεύσουν ακόμα και παραπάνω από δύο ρόλους (στα πλαίσια των δύο όψεων του ίδιου νομίσματος μήπως;), ο Καρ Γουάι πατάει σε σταθερό έδαφος και καταφέρνει να δημιουργήσει για ακόμη μια φορά μια ονειρική ατμόσφαιρα που ελκύει τον θεατή σε όλη τη διάρκεια της ταινίας με τη βοήθεια και της εκπληκτικής φωτογραφίας του μόνιμου συνεργάτη του Κρίστοφερ Ντόιλ. 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget